fav. | | Create free blog ( Türkçe , Deutsch , Español )

Genel Sağlık

D Vitamininin Faydaları

ABD’de yapılan bir araştırma her gün belirli bir miktarda alınan D vitaminin bağırsak kanserine yakalanma riskini yan yarıya azalttığını ortaya koydu. Kaliforniya Üniversitesi bünyesindeki Moores Kanser Araştırma Merkezinde görevli Profesör Edward Gorham, D vitaminin bağırsak kanserini önlemede olumlu etkileri olduğunun bilindiğini ancak ideal miktarın şimdiye kadar belirlenemediğini belirtti. Gorham araştırmayla ne kadar D vitamini alınması gerektiğinin ortaya konulduğunu belirtti.
YUMURTA SARISINDA BULUNUYOR
Yağda eriyen vitaminlerden
olan D vitamini, ince bağırsaklarda kalsiyum ve fosforun emilimin düzenleyerek kemik büyümesi sertleşmesi ve tamiri üzerinde etkili oluyor. D vitamini bebekler ve çocuklarda kemik ve
dişlerin normal gelişme ve büyümesin sağlıyor ve raşitizmi önlüyor İnsan derisinde güneş ışığı ile temas sonucu ortaya çıkan D vitamini daha çok balık yağında ve yumurta sarısında bulunuyor. Ancak yüksek miktarlarda alınması zararlı olabiliyor.